22 let na trhu autoopravárenství

Příručka diagnostika – 7 (Renault Megane Coupe 1.6 i 16 V)

Seriál Příručka diagnostika připravujeme v úzké spolupráci se slovenskou společností HD elektronika SK, s. r. o. Její specialisté vám postupně představují řešené praktické příklady typických i méně obvyklých závad vozidel tak, jak se s nimi ve své testovací „laboratoři“ v průběhu několika let setkali.

Doplňující videa jsou uložena ve speciálním formátu (v běžném Windows Media Playeru je nepřehrajete) a je možné je přehrávat pouze v softwaru MDD Players. Předplatitelé AutoEXPERTU a zákazníci společnosti HD elektronika SK, s. r. o., obdrží tento software zdarma. Předplatitelé si mohou bezplatně stáhnout software přehrávače v sekci „aE CLUB“, do které se přihlásí pomocí svého předplatitelského čísla (je uvedeno u vaší adresy na plastovém obalu každého vydání AutoEXPERTU, které dostáváte poštou). Pokud předplatiteli AutoEXPERTU nejste, můžete si u této společnosti přehrávač zakoupit.

Pozn.: Po instalaci přehrávače vyplňte příslušné údaje ve formuláři, který se Vám objeví. Na email, který jste uvedete ve formuláři, obdržíte obratem zdarma aktivační číslo. To zadejte do vstupního okna programu a stiskněte pravé tlačítko (s klíčem). Tím se stane program plně funkčním a vy můžete přehrávat videa bez omezení. 

 Prípad 7. Renault Megane Coupe 1.6 i 16 V

 

Popis merania a opravy

1. Meranie zapaľovania

(Meranie bolo vykonané v prostredí HV – 400 V).

Meranie primárneho napätia na zapaľovacích cievkach.

• U tohto zapaľovania sú cievky prvého a štvrtého valca spojené do série a spínané jedným vstupom z ECU a cievky druhého a tretieho valca sú spojené do série s druhým vstupom ECU.

 

 2. Meranie priebehu primárneho napätia po výmene zapaľovacej cievky

Nastavenie sme vykonali pomocou diagnostického zariadenia. Pri kontrole sme zistili poruchy:

• Meranie na vstupoch riadiacej jednotky kontakt č. 32 a kontakt č. 1 – OK.

Stáhnout video zde

Priebeh primárneho napätia na kontakte č. 32 a č. 1 ECU.

 Oscilogram A7 Oscilogram A7: V snímku 013 – správny priebeh primárneho napätia na kontakte č. 32 a č. 1 riadiacej jednotky motora ECU.

 3. Meranie priebehu primárneho napätia po výmene zapaľovacej cievky

• Meranie medzi cievkami T1 I a T IV v bode 1 a 2.

• Meranie medzi cievkami T1 II  a T III v bode 1 a 2.

Stáhnout video zde

Priebeh primárneho napätia medzi cievkami v bode 1, 2 – meranie vykonané v prostredí HV – 400 V.

Oscilogram B7
Oscilogram B7:
V snímku 021 – správny priebeh primárneho napätia medzi cievkami v bode 1 a 2.

 

 

 

4. Meranie priebehu sekundárneho napätia pomocou IEP sondy

Meranie bolo vykonané v prostredí „HV (DI)“.

• Táto metóda sa používa na rýchlu identifikáciu zapaľovania.

• Niektoré cievky majú veľkú „izoláciu“ a priebeh je veľmi malý – toto je náš prípad.

• Preto pre dokonalé meranie vysokého napätia sa dáva medzi zapaľovaciu cievku a zapaľovaciu sviečku predlžovací kábel. Vysoké napätie sa meria kapacitnými kliešťami.

 

A. Meranie zapaľovacej cievky T1 I

Stáhnout video zde

Priebeh sekundárneho napätia meraného pomocou IEP sondy – meranie vykonané v prostredí HV (DI).

Oscilogram C7Oscilogram C7: V snímku 011 – pri meraní cievky T1 I by priebeh pri výreze, bol ešte „čitateľný“ .

B. Meranie zapaľovacej cievky T1 IV

Stáhnout video zde

Priebeh sekundárneho napätia meraného pomocou IEP sondy – meranie vykonané v prostredí HV (DI).

Oscilogram D7
Oscilogram D7:
V snímku 009 – pri meraní cievky T1 IV  „nečitateľný“  .

 V takýchto prípadoch  pri meraní DI zapaľovacích cievok musíte použiť meranie kapacitnými kliešťami ako v prípade DIS zapaľovania (obr. ➐.➎).

 5. Záver

Chybná zapaľovacia cievka na treťom valci. ■