22 let na trhu autoopravárenství

Příručka diagnostika – 5 (Opel Omega 2.0 i)

Seriál Příručka diagnostika připravujeme v úzké spolupráci se slovenskou společností HD elektronika SK, s. r. o. Její specialisté vám postupně představují řešené praktické příklady typických i méně obvyklých závad vozidel tak, jak se s nimi ve své testovací „laboratoři“ v průběhu několika let setkali.

Doplňující videa jsou uložena ve speciálním formátu (v běžném Windows Media Playeru je nepřehrajete) a je možné je přehrávat pouze v softwaru MDD Players. Předplatitelé AutoEXPERTU a zákazníci společnosti HD elektronika SK, s. r. o., obdrží tento software zdarma. Předplatitelé si mohou bezplatně stáhnout software přehrávače v sekci „aE CLUB“, do které se přihlásí pomocí svého předplatitelského čísla (je uvedeno u vaší adresy na plastovém obalu každého vydání AutoEXPERTU, které dostáváte poštou). Pokud předplatiteli AutoEXPERTU nejste, můžete si u této společnosti přehrávač zakoupit.

Pozn.: Po instalaci přehrávače vyplňte příslušné údaje ve formuláři, který se Vám objeví. Na email, který jste uvedete ve formuláři, obdržíte obratem zdarma aktivační číslo. To zadejte do vstupního okna programu a stiskněte pravé tlačítko (s klíčem). Tím se stane program plně funkčním a vy můžete přehrávat videa bez omezení.

Prípad 5. Opel Omega 2.0 i

1

2

Popis merania a opravy

1. Meranie regulácie lambda-sondy

(Meranie bolo vykonané v prostredí 1CH – jednokanál).

• Tento typ riadenia motora používa „odporovú“ lambda-sondu Siemens.
• Táto lambda-sonda je špecifická a používa sa u niektorých typov motorov BMW a Opel.
• Bola použitá nesprávna lambda-sonda a pri zapojení sa prerušil okruh vyhrievania lambda-sondy, ktorý je riadený ECU.

Po vykonanom teste bola závada identifikovaná ako chybný typ lambda-sondy.

Stáhnout video zde

Priebeh regulácie lambda-sondy pred opravou (meranie vykonané v prostredí 1CH – jednokanál).

  • Riadenie vyhrievania sa uzaviera s reguláciou lambdy.

3Oscilogram A5: V čase 00:05 – nesprávny priebeh regulácie (voľnobežné otáčky).

4 5 6

2.    Meranie regulácie lambda-sondy po výmene (regulačné napätie výstup „D“ )

Meranie bolo vykonané v prostredí 1CH – jednokanál.

  • Správny priebeh regulácie lambda-sondy.
  • Priebeh meraný na výstupe lambda-sondy „D“ – pin 10 ECU.
  • Regulačné napätie pri tomto type lambda-sondy sa pohybuje cca 0 až 4,5 V.
  • Regulácia „odporovej“ lambda-sondy je opačná ako pri „napäťovej“ lambda-sonde.
  • Pokiaľ napätie stúpa, zmes je chudobná. Ak napätie klesá, zmes je bohatá.

Stáhnout video zde

Priebeh referenčného napätia lambda-sondy po výmene pin „D“ (meranie vykonané v prostredí 1CH – jednokanál).

7Oscilogram B5: V čase 00:07 – správny priebeh regulácie (voľnobežné otáčky).

8Oscilogram C5: V čase 00:15 – správny priebeh regulácie, strmosť nábehu a veľkosť regulačného napätia (akcelerácia)

3. Meranie lambda-sondy po výmene – referenčné napätie výstup „B“

Meranie bolo vykonané v prostredí 1CH – jednokanál.

  • Správny priebeh referenčného napätia lambda-sondy „B“ – pin 36 ECU.
  • Referenčné napätie pri tomto type lambda-sondy sa pohybuje cca 5 V.

Stáhnout video zde

Priebeh referenčného napätia lambda-sondy po výmene – pin „B“ (meranie vykonané v prostredí 1CH – jednokanál).

9Oscilogram D5: V čase 00:12 – správny priebeh referenčného näpetia (voľnobežné otáčky). 

4. Meranie lambda-sondy po výmene – riadené regulačné napätie vyhrievania výstup „A“

Meranie bolo vykonané v prostredí 1CH – jednokanál.

  • Správny priebeh riadenia regulačného napätia vyhrievania lambda-sondy „A“ – pin 36 ECU.
  • Pri studenom motore sú impulzy širšie. Postupným za-hrievaním sa zužujú.
  • Ak sú výfukové plyny dostatočne zahriate, riadiaca jednotka ECU vyhrievanie vypne.

 Stáhnout video zde

Priebeh riadeného regulačného napätia vyhrievania lambda-sondy po výmene pin „A“ (meranie vykonané v prostredí 1CH – jednokanál).

10Oscilogram E5: V čase 00:03 – začiatok zahrievania – impulzy širšie (voľnobežné otáčky).

11Oscilogram F5: V čase 00:16 – postup zahrievania – impulzy užšie (voľnobežné otáčky).