22 let na trhu autoopravárenství

Příručka diagnostika – 11 (VW Polo Classic 1.6)

Seriál Příručka diagnostika připravujeme v úzké spolupráci se slovenskou společností HD elektronika SK, s. r. o. Její specialisté vám postupně představují řešené praktické příklady typických i méně obvyklých závad vozidel tak, jak se s nimi ve své testovací „laboratoři“ v průběhu několika let setkali.

Doplňující videa jsou uložena ve speciálním formátu (v běžném Windows Media Playeru je nepřehrajete) a je možné je přehrávat pouze v softwaru MDD Players. Předplatitelé AutoEXPERTU a zákazníci společnosti HD elektronika SK, s. r. o., obdrží tento software zdarma. Předplatitelé si mohou bezplatně stáhnout software přehrávače v sekci „aE CLUB“, do které se přihlásí pomocí svého předplatitelského čísla (je uvedeno u vaší adresy na plastovém obalu každého vydání AutoEXPERTU, které dostáváte poštou). Pokud předplatiteli AutoEXPERTU nejste, můžete si u této společnosti přehrávač zakoupit.

Pozn.: Po instalaci přehrávače vyplňte příslušné údaje ve formuláři, který se Vám objeví. Na email, který jste uvedete ve formuláři, obdržíte obratem zdarma aktivační číslo. To zadejte do vstupního okna programu a stiskněte pravé tlačítko (s klíčem). Tím se stane program plně funkčním a vy můžete přehrávat videa bez omezení. 

 Prípad 11. VW Polo Classic 1.6

1

2

  Popis merania a opravy

1. Meranie snímača otáčok motora a snímača vačkového hriadeľa pri štarte

(Meranie bolo vykonané v prostredí „2 CH“ Common).

  • CH1 – Snímač pozície vačkového hriadeľa CKP (TDC) – OK.
  • CH2 – Snímač pozície kľukového hriadeľa CMP (RPM) so značkou – OK.
  • Správna synchronizácia CKP a CMP.
  • Zvlnenie 50 HZ je zapríčinené pripojením štartovacieho vozíka

 

Stáhnout video zde

Priebeh snímačov CKP a CMP

(Meranie bolo vykonané v prostredí „2CH“ Common).

 3Oscilogram A11: V snímku 052 – správny priebeh snímačov CKP a CMP pri štarte.

 4

 

2. Meranie snímača otáčok motora a výstup impulzov z riadiacej jednotky motora pre zapaľovací modul pri štarte

(Meranie bolo vykonané v prostredí „2CH“ Common).

  • CH1 – Výstup do zapaľovacieho modulu z radiacej jednotky motora ECU.
  • CH2 – Snímač pozície kľukového hriadeľa CMP (RPM) so značkou – OK.
  • Nesprávny priebeh výstupu z ECU pre zapaľovací modul.
  • Zvlnenie 50 Hz je zapríčinené pripojením štartovacieho vozíka.

 

Stáhnout video zde

Priebeh snímača CMP a výstupu pre zapaľovací modul pri štarte.

(Meranie bolo vykonané v prostredí „2CH“ Common).

  • Napätie nie je spínané do zeme, malý rozkmit napätia, parazitné impulzy.

 5Oscilogram B11: V snímku 036 – nesprávny priebeh impulzov do zapaľovacieho modulu z ECU.

 6

7

 

Po hore uvedených meraniach bola identifikovaná porucha. Chybný integrovaný obvod pre riadenie zapaľovania v ECU motora. Po výmene IO motor naštartoval.

8

 

3. Meranie snímača otáčok motora a snímača vačkového hriadeľa po oprave

(Meranie bolo vykonané v prostredí „2CH“ Common).

  • CH1 – Snímač pozície kľukového hriadeľa CMP (RPM) so značkou – OK.
  • CH2 – Snímač pozície vačkového hriadeľa CKP (TDC) – OK.

 

Stáhnout video zde

Priebeh snímačov CKP a CMP po oprave.

(Meranie bolo vykonané v prostredí „2CH“ Common).

  • Napätie nie je spínané do zeme, malý rozkmit napätia, parazitné impulzy.

9Oscilogram C11: V snímku 044 – správny priebeh snímačov CKP a CMP pri voľnobehu.

4. Meranie výstupných impulzov z riadiacej jednotky do zapaľovacieho modulu

Stáhnout video zde

Priebeh impulzov z riadiacej jednotky motora do zapaľovacieho modulu..

(Meranie bolo vykonané v prostredí „1CH“).

 10Oscilogram D11: V snímku 051 – správny priebeh impulzov do zapaľovacieho modulu.

 11

 

5. Meranie primárneho napätia na (+1) zapaľovacej cievky

Stáhnout video zde

Priebeh primárneho napätia na (+1) zapaľovacej cievky.

(Meranie bolo vykonané v prostredí „1CH“).

12 Oscilogram E11: V snímku 008 – správny priebeh primárneho napätia  pri voľnobehu.

13Oscilogram F11: V snímku 026 – správny priebeh primárneho napätia pri akcelerácii.

14

15

6. Meranie priebehu snímača hmotnosti nasávaného vzduchu MAF

Stáhnout video zde

Priebeh snímača hmotnosti nasávaného vzduchu MAF.

(Meranie bolo vykonané v prostredí „1CH“).

 16Oscilogram G11: V snímku 005 – správny priebeh snímača hmotnosti nasávaného vzduchu pri voľnobehu.

17 Oscilogram H11: V snímku 019 – správny priebeh snímača hmotnosti nasávaného vzduchu pri akcelerácii.

Kontrola regulácie lambda-sondy a emisie – OK.

 

7. Záver

Po oprave sme vykonali testy, merania a kontrolu komponentov. Zistili sme, že bola vymenená zapaľovacia cievka bez označenia výrobcu, ktorá mohla byť následnou príčinou poruchy integrovaného obvodu v riadiacej jednotke motora ECU. Zapaľovacia cievka mala nezvyčajne malý odpor vinutia. ■