22 let na trhu autoopravárenství

Příručka diagnostika – 10 (Škoda Octavia 1.9 TDI)

Seriál Příručka diagnostika připravujeme v úzké spolupráci se slovenskou společností HD elektronika SK, s. r. o. Její specialisté vám postupně představují řešené praktické příklady typických i méně obvyklých závad vozidel tak, jak se s nimi ve své testovací „laboratoři“ v průběhu několika let setkali.

Doplňující videa jsou uložena ve speciálním formátu (v běžném Windows Media Playeru je nepřehrajete) a je možné je přehrávat pouze v softwaru MDD Players. Předplatitelé AutoEXPERTU a zákazníci společnosti HD elektronika SK, s. r. o., obdrží tento software zdarma. Předplatitelé si mohou bezplatně stáhnout software přehrávače v sekci „aE CLUB“, do které se přihlásí pomocí svého předplatitelského čísla (je uvedeno u vaší adresy na plastovém obalu každého vydání AutoEXPERTU, které dostáváte poštou). Pokud předplatiteli AutoEXPERTU nejste, můžete si u této společnosti přehrávač zakoupit.

Pozn.: Po instalaci přehrávače vyplňte příslušné údaje ve formuláři, který se Vám objeví. Na email, který jste uvedete ve formuláři, obdržíte obratem zdarma aktivační číslo. To zadejte do vstupního okna programu a stiskněte pravé tlačítko (s klíčem). Tím se stane program plně funkčním a vy můžete přehrávat videa bez omezení. 

 Prípad 10. Škoda Octavia 1.9 TDI

1

2

  Popis merania a opravy

1. Sériová diagnostika

(Meranie bolo vykonané v prostredí „1 CH“).

  • Použili sme sériovú diagnostiku.
  • Počas jazdy sme kontrolovali tlak v sacom potrubí.
  • Požadovaný bol 1 900 až 2 100 mbar, skutočný meraný bol 2 500 mbar.
  • Riadenie motora pri vysokom tlaku „prešlo“ na náhradný režim a rozsvietila sa kontrolka diagnostiky.

Závadu sme identifikovali ako nesprávne ovládanie tlaku turbodúchadla.

3

• Po dôslednej kontrole sme zistili prasknutú hadičku do ovládacieho ventilu turbodúchadla (obr.10.➋).

• Preventívne sme vymenili aj ďalšie zostarnuté hadice.

• Po výmene podtlakových hadičiek sa porucha odstránila (obr. 10.➌).

• Pri skúšobnej jazde však skutočný tlak nezodpovedal predpisovanému.

• Skutočný tlak bol menší.

4

 

2. Meranie ventilu ovládania tlaku turbodúchadla

(Meranie bolo vykonané v prostredí „1 CH“).

 Stáhnout video zde

Priebeh regulácie chybného ventilu ovládania tlaku turbodúchadla

Meranie bolo vykonané v prostredí „1CH“.

  • Nesprávny priebeh ventilu ovládania tlaku turbodúchadla – ventil sa zasekával.

5

Oscilogram A10: V snímku 016 – chybný priebeh ventilu ovládania tlaku turbodúchadla.

 6

7

8

 

 

3. Meranie ventilu ovládania tlaku

  • Správny priebeh ventilu ovládania tlaku turbodúchadla.

Stáhnout video zde

Priebeh regulácie chybného ventilu ovládania tlaku turbodúchadla

(Meranie bolo vykonané v prostredí „1 CH“).

 9Oscilogram B10: V snímku 026 – správny priebeh ventilu ovládania tlaku turbodúchadla (voľnobeh).

 10Oscilogram C10: V snímku 040 – správny priebeh ventilu ovládania tlaku turbodúchadla (zaťaženie).

 4. Záver

Závadu sme identifikovali ako nesprávne ovládanie tlaku turbodúchadla (prasknutá hadička do ovládacieho ventilu turbodúchadla a chybný ventil ovládania tlaku turbodúchadla). ■